Czym jest pozycjonowanie organiczne

Działania optymalizacyjne w XXI wieku skupiają się przede wszystkim na darmowych wynikach wyszukiwania, to one – w przypadku Google – generują ponad 98% ruchu z całego internetu. Jak dopasować stronę do potrzeb odbiorców? Wprowadzimy Cię dziś do tematu SEO, jednak zachęcamy do pogłębienia wiedzy na stronie https://www.grupa-icea.pl/co-to-jest-pozycjonowanie-organiczne-stron/.

Nieporozumienie pomiędzy SEO a SEM

Wiele osób zdobywających swoją wiedzę na temat pozycjonowania myli ze sobą te dwa terminy i używa ich naprzemiennie. Oznaczają one jednak dwie inne strategie, stąd już spieszymy z pomocą.

SEO (Search Engine Optimization) to długotrwały proces mający na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych, czyli darmowych, wynikach wyszukiwania. Sięga do działań z pogranicza informatyki, aż po promocję i marketing, aby wprowadzać zmiany w obszarach on-site i off-site.

Z kolei SEM (Search Engine Marketing) jest znacznie szerszym pojęciem. Z jednej strony zawiera w sobie SEO, z drugiej zaś skupia się głównie na płatnych wynikach wyszukiwania. W większości przypadków mowa o reklamach PPC (Pay Per Click) oraz linkach sponsorowanych.

Na czym polega pozycjonowanie organiczne?

Przede wszystkim należy wprowadzić zmiany w obrębie samej strony internetowej (on-page SEO):

  • ustalić docelową grupę odbiorców,
  • przeprowadzić analizę słów kluczowych,
  • dokonać optymalizacji:
    • meta tagów,
    • treści,
    • adresu URL,
    • mapy witryny,
    • grafik,
  • opracować linkowanie wewnętrzne,
  • zadbać o responsywność strony,
  • sprawdzić prędkość ładowania się witryny.

Następnie możemy przejść do pracy nad miejscem w sieci, a w tym celu sięgamy do działań polegających na analizie konkurencji, linkowaniu zewnętrznym, połączeniu strategii z możliwościami mediów społecznościowych oraz blogosfery. 

Pułapki – o czym musisz pamiętać?

Należy zdawać sobie sprawę, że optymalizacja nigdy nie dobiega końca. Wynika to z aktualizacji algorytmów oraz robotów wyszukiwarek, nieustannie wzrastającej konkurencji, a także rosnącej liczby czynników rankingowych. Jest ono jednak niezbędne, aby móc gościć na wysokiej pozycji listy wyszukiwań oraz dopasowywać się do intencji użytkowników. 

Każdy z tych wyżej wymienionych elementów nie wymaga dodatkowego finansowania w postaci reklamy. Należy jednak pamiętać, że jest to proces długoterminowy, na którego efekty należy poczekać. W przypadku SEM poprawa widoczności reklamy jest natychmiastowa. Jeśli jednak zaprzestajemy finansowania, od razu znika, a jej efekty się nie utrzymują. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie obu strategii, aby uzyskać jak najpełniejsze efekty. Zależy to jednak do Twoich potrzeb, musisz się więc zastanowić, jaki jest cel działań, które będziesz podejmować.

Wnioski

Wiesz już, czym jest optymalizacja i pozycjonowanie SEO pod kątem wyszukiwarek oraz z jakich działań się składa. Czy potrzebujesz tego typu strategii dla własnej strony? Z pewnością tak, przynajmniej z uwagi na wysoką konkurencję. Rozpisz swój plan i zacznij pracę nad stroną!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here